Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.02.2009 20:58 - Клиентът винаги има право. Дали?
Автор: open Категория: Технологии   
Прочетен: 52192 Коментари: 45 Гласове:
0

Последна промяна: 02.02.2009 21:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Ще ви запозная с един интеерсен казус, с предварителната уговорка, че не искам да се опитвам да търся отговорите му тук. Просто искам да го споделя с аудиторията и бих се радвам, ако споделите своите мнения по проблема.
Ще се опитам да опиша ситуацията, като същевременно ще се постарая да избегна някакви обидни квалификации или обвинения към долу посочените лица и фирми и дори ще запазя анонимноста им до някаква степен.
Живея в град Бургас. Преди около година и половина мой познат реши да си купи компютър и ме помоли да отида с него в магазина, защото все пак имах по-голям опит от него в това и се предполагаше, че бих могъл да му посоча подходящата за него конфигурация според показателите параметри-цена. Обиколихме големите магазини за техника в града, като накрая се спряхме на компютър от магазин "Технополис".
Около година този мой познат нямаше абсолютно никакви проблеми с машината. Докато един ден компютърат му просто започна да забива. Разбира се, нормално е в първия момент човек, който поне малко разбира от компютри да реши, че вероятно проблема е софтуерен... я някой вирус, я прецакан Уиндоус. За съжаление и пълна преинсталация на операционната система не сложи край на проблемите, поради което моят познат занесе компютъра на сервиза, който е определен да извършва ремонта на компютрите според гаранцията. Първия път му бе сменено захранването... но малко след като компютъра бе взет от сервиза проблемите започнаха отново. Забиване.
Моят познат, или както ще го наричан често по-долу - И.В. занесе машината за втори път на същия сервиз, като този път му бе смена видео картата. Компютъра му работи без проблеми около седмица, след което изненадващо отново започна да забива. При третото носене в сервиза му бе съобщено, че проблема най-вероятно е в операционната система, тъй като е Уиндоус Виста, а компютъра е с 1 GB рам. Също така му бе заявено, че компютъра е бил оставен да работи в сервиза денонощно дни наред и не е проявил проблеми. Аз лично не приех този довод, защото близо година компютъра нямаше никакви проблеми с въпросната OS но все пак отидох в моя познат за да му инсталирам Уиндоус XP. С голяма зачуда обаче компютъра заби още на самата инсталация. За мен това категорично доказваше, че не само, че проблема не е в операционната система, но и че не е софтуерен. Все пак с малко перипетии успях да му инсталирам прясната операционна система и го оставих да и се порадва. За съжаление радоста му не трая дълго, защото почти веднага започна да му забива, дори на самия лоудър, понякога просто си работи и от нищото забива... и други такива забиващи случаи... които бих определил като хаотични.
При следващото носене на сервиз му бе подменена рам паметта. Компютъра бе взет обратно, работеше около десетина дни и започнаха отново честите забивания, като е характерно, че понякога след рестарт, компютъра дори не може да се стартира. Съответно И.В. занесе за пореден път своя компютър във въпросния сервиз, като този път му казаха, че проблем е отново във видео картата и ще му бъде поръчана нова от София. Бе му поставена временно друга карта и компютъра му бе върнат за ползване, докато не пристигне съответния компонент за смяна. Докато беше с въпросната временна видео карта, моят познат, поне по думите му е нямал проблеми с компютъра и същото е казал и на хората в сервиза, когато са го повикали, за да остави компютъра си за подмяна на пристигналата вече нова карта. След няколко дни И.В. отново взе компютъра си. Отначало нямаше проблеми, но ми спомена, че на 3-тия ден ако не се лъжа компютъра му се е рестартирал сам. После беше сканирал за вируси и беше изтрил всичко, което антивирусната му програма е намерила. Няколко дни след това обаче, забиването отново започна. Докато днес нервите му не издържаха, след като за пореден път компютъра му заби и отказваше да се стартира. След доста рестартирания мисля, че успя все пак да го пусне. След което се обади на Агенциятя за защита на потребителите, за да попита дали може да поиска рекламация. От там му бе заявено,че ако не могат да оправят компютъра, трябва или да му го подменят с друг, или да му върнат парите.
Тази вечер за втори път бях с него в магазин "Технополис" ... с тази разлика, че преди година и половина излизахме от магазина в въпросния компютър, а сега влизахме с него.
Занесохме го на гише Рекламация и обяснихме проблема. И.В. носеше със себе си гаранционната карта, както и различните разписки от сервиза, където бе описано какви ремонти са извършвани по машината. За съжаление обаче не успя да намери касовата бележка, поради което служителя на въпросното гише отказа да приеме компютъра. Държа тук да отбележа няколко неща. Първо - върху компютъра има лепенки, на които ясно се вижда, че е закупен от магазин "Технополис". Второ - И.В. Представя гаранционна карта на негово име с печат на магазин "Технополис". И трето - в него са всички дискове и оригинални книжки, които са били в кутията на компютъра при неговото закупуване.
Тук идва първата страна на казуса - може ли да бъде отакзана рекламация заради касова бележка, при положение, че е представена гаранционната карта? Магазин "Технополис" няма ли база данни, в която да се съхраняват всички покупки и данните за техните купувачи, съответно не може ли да се види дали въпросния компютър е закупен от лицето И.В.?
Оставяме за секунда на страна този казус. Тук идва другия. Как точно може да бъде доказана такава повреда, при положение, че тя се проявява хаотично?
Сега стигаме до най-абсурдната ситуация. Един от служителите на гише Рекламация (същият този, който отказа да приеме компютъра поради липса на въпросната бележка) почти заплаши лицето И.В., като му заяви, че ако на компютъра му има инсталиран нелицензиран софтуер сервиза може да му откаже ремонт. Искам да попитам - от кога сервизите искат доказване собственоста на софтуера?
Зададох на служителя и друг въпрос - а ако компютъра бъде даден за ремонт, без на него да е инсталирана каквато и да е операционна система? Отговора му ме порази - "Е тогава става много лошо" ... след малко допълни: "ако няма инсталирана операционна система, сервиза ще го върне без такава" ... съгласих се с него... мисля, че е логично... след което рече нещо от сорта на "но няма да има как да се тества пред клиента и да се покаже, че работи". Тогав му заявих ... и И.В. потвърди това, че до момента в сервиза никога не са му демонстрирали каквото и да е ... викат го да си вземе компютъра, мятат му го в ръцете и до там.
Питам се - при положение, че компютъра е закупен от магазин "Технополис" без операционна система, от къде на къде клиента е длъжен да дава на сервиза или да нови в магазина компютъра с инсталиран такъв ... че видиш ли ... при това ОРИГИНАЛЕН. Това бяха едни от последните думи на въпросния служител ... да му се занесе компютъра с оригинален уиндоус ... и с въпросната гаранционна карта. Чудя се ... при положение, че за клиента проблема не е софтуерен, а е хардуерен в самата машина... което е и причината да го носи на сервиз - от къде на къде трябва въобще да е длъжен да им носи компютъра с каквато и да е инсталирана на него операционна система. Ако те искат да тестват нещо на него ... да си инсталират ОРИГИНАЛНА такава, и ако толкова смятат,че проблема е примерно в НЕЛИЦЕНЗИРАНИЯ Уиндовс .. да го докажат ... ако ли не... да си открият проблема в самия компютър... а ако не могат да го направят... да върнат парите на човека или да му подменят машината с нова.
Друг въпрос, който зададох на въпросния служител беше - А ако инсталирам съвсем лицензирана оригинална версия на Уиндоус 7 ... който съвсем законно може да се свали от сайта на Майкрософт?!
Засуети се... но каза, че щом съм можел, да съм го направил... че това него не го касаело, но можело да има проблем за собственика на компютъра ако станел проблем и трябвало да докаве,че Уиндоуса бил оригинален!!! И сподели още нещо любопитно... че до преди време всички компютри в "Технополис" били с пиратски Уиндоус, но имало проверка и им направили една солена глоба ... и сега навсякъде бил оригинален. В интерес на истината... все още не съм убеден, че това въобще има нещо общо с проблема на И.В. ... но ... нека продължа нататък.
Моят познат повика и управителя на магазин "Технополис"... запозна го със случая... като бих казал,че въпросния управител прояви някакво разбиране. В същото време и пред него въпросния служител на гише Рекламация продължаваше да развива теориите си за нелицензирания софтуер... незнайно защо. Управителя заяви, че ако от сервиза дадат официален документ, че не могат да поправят компютъра, то магазина ще му го смени. След като управителя замина, интересните разсъждения на служителя на гише Рекламации продължиха в интересна насока... искаше да включи компютъра там и заяви, че ще му го върне РАБОТЕЩ, пък ако после пак забие .... пак да го носи на ремонт. Колегата му, който беше до него разбра много добре проблема, каза, че този проблем не вижда как може да бъде решен по този начин, защото не се появява непрекъснато, а понякога през 5 ... 10 минути... друг път работи с дни... трети път непрекъснато забива. Явно обаче твърдоглавия служител не разбра ... или не искаше да разбере за какво става дума. Държеше си на своето. В крайна сметка, утре ще инсталирам съвсем легален Уиндоус 7 върху машината на И.В. и компютъра ще бъде занесен в сервиза, където ще бъде поискано издаването на документ, че сервиза не може да поправи компютъра. Дали това ще се случи и какво ще стане от тук нататък предстои да разбера.
Иска ми се да чуя и мнения по другата част от казува... а именно - как може да бъде доказан категорично подобен проблем с хаотично забиване. Още повече, никой в сервиза не ти показва точно какво прави, дали изобщо тества компютъра след това и т.н. И... има ли по дяволите сервиза право да изисква от клиента доказателство, че софтуера който ползва е легален?! Въобще ... клиента длъжен ли е да носи на сервиз компютъра с инсталирана операционна система, при положение, че от магазина мшината е закупена без такъв... и при положение, че щом е даден на сервиз, се предполага, че е даден за хардуерен проблем?!
Ще се радвам на вашето мнение.


Тагове:   дали,


Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
1. fesko - Зависи
02.02.2009 21:32
Наскоро купих за приятел лаптоп от една от големите вериги за електроника. На гаранционната карта с дебели букви пишеше, че е валидна САМО в комбинация с документ за покупка, т.е. е обявено е. В твоя случай не зная как е, но е важен момент дали има или няма такъв надпис.

Срещал съм такива проблеми, като е възможно да е от почти всеки компонент в компютърната система. Няма категоричен начин за доказване на проблема, но когато работих в сервиза, с цел проверка на системата пусках редица стрес тестове /SiSoft Sandra/, които поддържат системата в пълно натоварване и, ако има такова забиване или проблем, излиза наяве значително по-бързо. Възможностите са наистина безкрайни, но след като захранването и видеокартата са сменени остава някой от чиповете по дънната платка да прегрява /FoxConn дъна имаха подобен проблем и им лепяха допълнителни пасивни охладители по интегралите/, възможно е процесора да прегрява, възможно е да са невалидни стойности в РАМ-а /проверява се с memtest като се оставя да направи поне 3-4 пълни сканирания/

Естествено, в сервиза никой няма да вземе чак толкова присърце подобен проблем. Да ти обясня как протича процедурата в такива случаи - в масовия случай се прави ремонт на принципа проба-грешка, избира се компонент, който най-често прави проблем, сменя се и компютъра се оставя да работи. Седи така от няколко часа до едно денонощие и, ако всичко е окей го пращат наобратно.
Относно софтуера.. Не съм запознат дали имат право да изискват, но логично, ако имат такова правило, то е редно да бъде упоменато в писмен вид в документите, които приятеля ти е подписвал при покупката. А и леко се съмнявам те да са какъвто и да било регулаторен орган, та да съществува такова изискване. По-скоро си е чиста проба мотане :)


Все пак, успех и дано му орпавят компютъра на момчето :)
цитирай
2. анонимен - Лесно
02.02.2009 21:48
Здравей,

много ти съчувствам за проблемите, като човек, който идва след 5-6 години в чужбина.

Веднага ти решавам проблема и то с решение, което в България хората не са свикнали. Просто занеси компютъра без хард диск. Правото на информацията в него си е лично на И.В. и никои не може да го задължи даже да им дава тази поверителна информация.

Инче те ще гледат да се хванат за всяко нещо за да не се занимават. Прочети им официялните правила за рекламация и ако там пише, че става само с касава бележка, тогава няма и как да им се противопоставиш. В америка си ламинирахме касовите бележки щото пък там даже ги правеха от лестно изветряващо мастило за да не може да се чете след 5-6 месеца :) Всеки си гледа бизнеса и трябва и ние да си гледаме потребителския интерес.

Дано да съм бил полезен,
Кирил
цитирай
3. open - Благодаря ви за отзивите момчета! ...
02.02.2009 22:19
Благодаря ви за отзивите момчета! Наистина, много професионални и точни коментари сте написали.
fesko - за съжаление сега попитах И.В. и ми отговори, че на гаранционната карта е написано, че важи само в комбинация с касовата бележка... друг е въпроса, че в сервиза не му я искат. Той ми каза, че отначало, когато за пръв път е носил компютъра за ремонт я е носил със себе си, но сега не може да намери къде е. Надявам се все пак да я открие.
Все пак управителя каза, че ако от сервиза напишат съответния документ, че не могат да поправят компютъра, на моя познат ще му бърне заменен с друг. Беше му заявено иначе, че дори и да представи въпросната касова бележка, те без такъв документ от сервиза няма да му сменят компютъра... така,че ще чакаме да видим какво ще стане.
Аз съм имал идентичен проблем на една стара машина, на която бях сменил процесора... и с него работеше около седмица без проблем и после почваше да забива... и все по-често... след това слагах пак стария... и след месец някъде отново ги подменях, пак си работеше... и след няколко дни пак почваше да забива.
И според мен въпросния служител на Рекламации просто ни размотаваше...
анонимен - благодаря ти за опита, който споделяш тук :) За съжаление обаче няма физическа възможност хард диска да се свали от компютъра, без да се разлепят гаранционните лепенки на гърба ... не съм сигурен дали има право да си поиска хард диска в сервиза да му го свалят и да му го дадат.
Все пак се надявам нещата да минат нормално от тук-нататък.
цитирай
4. sinay - Здравейте!
03.02.2009 00:42
Добре, че компютърът е закупен от верига магазини "Технополис", не мога да си представя какво щеше да се случи, ако беше закупен от някой квартален ИТ магазин. Идеята за Уиндоис 7 е много добра, може и да пробваш с някоя от дистрибуциите на Линукс, няма как да ти кажат, че не е лицензирана.
В най-лошия случай се обадете на "Господари на ефира" - ще свършат повече работа от КЗП и в същото време ще им дадат резила по ТВ. Тогава просто няма как да не ви го заменят, мисля, че ще стане още в рамките на деня.
Успех!
цитирай
5. wanksta - ....
03.02.2009 04:49
И аз преди година си купих "компютър" с абсолютно същите проблеми.От 2-рия ден започна да забива и така си кара и до ден днешен.Само,че не е от Технополис,а от MOST COPUTERS.Носих го в сервиз - измрънкаха ми там нещо,че било сменено за 12 долара ,ама после пак същото .... .
цитирай
6. анонимен - Съвет
03.02.2009 09:29
Кофти за човека и за компютъра, наистина неприятно. Лошото е, че наистина проблема може да е навсякъде, но най-вероятно според мен е, че причината е в процесора и/или дънната платка. Вероятно е и да е "топлинен" проблема, което включва горе-долу същите компоненти. Ако наистина проблема е с охлаждането, може в сервиза на отворена кутия всичко да е ОК, а като се затвори, и почва да прегрява, съответно да забива. Ако на мене започне да ми забива компютър, първото нещо, което проверявам е вентилатора на процесора. И обикновено познавам.

Друга основна причина за проблеми в един компютър е вероятно евтиния набор от компоненти, особено дънни платки. За съжаление в големите магазини предлагат предимно такива решения, защото гонят цена. На колегата, дето си е купил компютър от МОСТ бих му казал същото. За сведение, пазарувам от МОСТ от 1997-1998 година някъде, като за това време съм закупил повече от 50 цели компютъра и сигурно още толкова в "насипно" състояние (т.е. отделни компоненти). Досега съм имал проблеми с 2 диска (бяха от една и съща дефектна серия, както раазбрах по-късно, за съжаление се скапаха след изтичане на гаранцията), един CD-ROM (сменен без никакви уговорки), и една видеокарта, която купих на познат (смениха му я също безусловно). Важното в случая е, че подбирам винаги компонентите не само според цената, а и според качеството - дори и да избера евтина дънна платка, гледам да е на реномиран производител.

Та, по мое мнение, да си купиш компютър от Технополис или Техномаркет, или пък особено от Метро, си е набутвация. Вярно, могат да докарат изгодна цена, ама какъв ще е пълнежа - божа работа...
цитирай
7. boltendahl - За Бога, хора!! Само лаик би си купил ...
03.02.2009 09:49
За Бога, хора!! Само лаик би си купил компютър от Технополис!
От там се купуват уреди, основно с "кухненско" предназначение, които при проблем се отнасят в контейнера за отпадъци, а не в севиз. Понятието "Сервиз" на вериги като Технополис, Техномаркет и пр. граничи с научната фантастика.
В Технополис плащат много зле и не могат да привлекат мислещи хора, които са ангажирани с работата си, да не говорим за специалисти.
цитирай
8. mmmmmmmmm - Проблема с касовата бележка не е проблем!
03.02.2009 10:08
Изискайте да Ви я копират от контролната лента на касовия апарат.Данъчна служба иска тя да се съхранява.Така,че те са длъжни да я имат!
Потърсете си правата, кото клиенти!Има и комисия за това.
Успех!:)))
цитирай
9. open - Благодаря много за наистина ком...
03.02.2009 11:43
Благодаря много за наистина компетентните мнения!
По въпроса със закупуването на компютър от този вид магазини, разбира се добре ми е известно, че съвсем не е най-правилното решение. Истината е, че и момчето гонеше някаква сума, която може да отдели и явно не му се занимаваше с правене на конфигурация... вероятно и защото това му е първия компютър и нямаше кой знае какви изисквания към него. За това и моята помощ се свеждаше в това, когато го купува да му харесам нещо, което поне според написаните показатели и компоненти и спрямо сумата, която може да отдели - да бъде поне нещо сносно. За съжаление се оказа пълен боклук...
По въпроса за касовата бележка... точно този въпрос им бе зададен на управителя и служителя от Рекламации - нямат ли някаква база данни, не могат ли да изкарат копие на касовата бележка... общо взето мълчаха като пукали.
По въпроса за диагностиката на компютъра, аз мога и да опитам да направя нещо докато машината е все още тук... но нищо повече от няколко теста примерно, защото не мога да отварям капака. Тоест, не мога да откачам компоненти и т.н.
В краен случай... идеята за "Господари на ефира" не беше лоша... много ми се иска да видя физиономията на въпросния служител по телевизията.
цитирай
10. mmmmmmmmm - :)
03.02.2009 14:08
Мързи ги да търсят!А е в тяхна полза - няма бележка-няма рекламация.
Погледнете тук :
Комисия за защита на потребителите.
http://www.kzp.bg/
Разговорите към националния телефон 0700 111 22 се таксуват на цената на един градски / селищен разговор и според избрания тарифен план от потребителя.
цитирай
11. анонимен - КЗП и Техно*
05.02.2009 11:23
Лошото е, че от КЗП като чуят Технополис или Техномаркет, им става лошо, щото оплакванията от тях са хиляди...
цитирай
12. анонимен - xaxaxa
09.02.2009 09:14
Повреден е HDD.100%
цитирай
13. анонимен - Криво да седим-право да съдим!
09.02.2009 16:08
@mmmmmmmmm
"Изискайте да Ви я копират от контролната лента на касовия апарат.Данъчна служба иска тя да се съхранява.Така,че те са длъжни да я имат!"
@open
"По въпроса за касовата бележка... точно този въпрос им бе зададен на управителя и служителя от Рекламации - нямат ли някаква база данни, не могат ли да изкарат копие на касовата бележка... общо взето мълчаха като пукали."-Как ще докажеш,че точно ти си човека закупил уреда?На касов бон няма имена,той е документ на приносител,не поименен,както в случай с фактура например?!В такъв случай всеки крадец на дребно може да си изиска платежен документ и да си узакони злодеянието!!Мисли малко недей само да плюеш!
@анонимен
"Лошото е, че от КЗП като чуят Технополис или Техномаркет, им става лошо, щото оплакванията от тях са хиляди..."-Естествено е,че като продават хората ще имат и рекламации,а инак техниката им е същата както и в другите магазини,ако не се лъжа те си и внасят голяма част от нея.
@mmmmmmmm
"Потърсете си правата, кото клиенти!Има и комисия за това.
Успех!:)))"-прав си,но без касов бон нищо няма да стане!
@ boltendahl
"За Бога, хора!! Само лаик би си купил компютър от Технополис!
От там се купуват уреди, основно с "кухненско" предназначение..."-В хипермаркетите има и маркови компютри,някой замисля ли се над факта,че има огромно значение какво ще си купиш,а не само от къде?С мисълта че всичко е късмет сме готови да си пропилеем парите за боклуци и след това да търсим качество и обслужване такова,все едно сме похарчили двойно и тройно за качествен продукт...

Най верния начин е да се обърнете към КЗП,момчета,но си потърсете бона,защото в ЗЗП ясно пише,че без него могат и да не ви уважат рекламацията!И най добре е лично да говорите с тях,а не на националния телефон,повярвайте ми,правил съм го!
@анонимен - xaxaxa
"Повреден е HDD.100%"-солидарен съм с мнението на господина!Моя компютър има същия проблем и също е закупен от Технополис,но за съжаление вече му изтече гаранцията.
цитирай
14. анонимен - Аз работя във фирма за компютри и ...
10.02.2009 10:16
Аз работя във фирма за компютри и затова просто мога да кажа няколко неща от кухнята.
За касовата бележка- задължителна. Какво значи не успял да си я намери? Че тя се боде с телбод за гаранцията. Касовата бележка давата датата на закупуването- а тази дата се изисква от централния сервиз където ще подменят компютъра. Централния сервиз НЕ Е Технополис магазина така че факта че има лепенки и го пише в базата данни не важи.
Ние имаме друга практика разбира се- не изискваме никакви документи- в нашата база си пише кога е закупена дадена машина, после само се сверяват серийните номера на компонентите.
От там нататък ние си имаме наши си гаранционни карти от доставчици и се оправяме.
Второ за оригиналния Windows - тук вече пародията става голяма. Първото което е сервиза не носи отговорност за софтуера на клиент- ако го хванат с проверка си е негов проблем. Ние винаги препоръчваме да се изтрие ОС за всеки случай а клиента си решава за себе си. Няма изискване за каквато и да е ОС при доставка. Сервизите са длъжни да имат сервизен лиценз на Windows с който да тестват а винаги може да се сложи LInux и да се демонстрира.
Демонстрацията и обяснението какво е правено по машината е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие.
Трето - редът в сервиза е пускане докато прояви дефекта и последващо смяна на компоненти докато не се изчисти проблема. Това да ти сменят захранаване , видео, памет подред е абсолютно несериозна работа показваща че са сменяли на късмет и каквото стане.






цитирай
15. анонимен - /
10.02.2009 11:46
Аз самият работя в сервиза на голяма компютрна фирма. Идват редовно за ремонт лаптопи и десктопи с проблеми. На някои проблемите се решават веднага, други за съжаление престояват доста време ... но, всички в края на краищата или биват оправяни или подменяни с чисто нови! За това моя съвет е купувайте си маркови компютри, може да са по-скъпи но поне сервиза ще ви е на ниво!
цитирай
16. анонимен - /
10.02.2009 11:48
А и забравих да добавя, че имаме собствена база данни, която е 90% точна и показва точно колко и каква е гаранцията на съответната машина, т.е. клиента няма нужда в по-голямата част от случаите да носи нито касова бележка, нито гаранция. Но аз абсолютно винаги когато купувам нещо, пазя и двете !
цитирай
17. анонимен - И аз имах същия проблем.
12.02.2009 12:34
И аз си купих от технополис компютър хюндай през октомври 2006.Веднага почна да дава рестарт през час-два.Занесох го в сервиза и когато го взех ми казаха че са го почистили и нищо му нямало?Изумих се чисто нов компютър да се чисти но си го взех и си отидох.Проблема продължи.Занесох го пак след което му смениха рам-а.До ден днешен нямам проблем.Работи перфектно.Не занам какво да те посъветвам.Просто не се отказвайте да ходите в сервиза докато не го оправят или не им писне и ви го сменят.Знам че не е приятно но това е според мен.Желая ви успех и горе главите.
цитирай
18. анонимен - По принцип в Технополис са прави да ...
13.02.2009 12:42
По принцип в Технополис са прави да ви върнат, като нямате касова бележка. Откъде да знаят, че вие сте го взели компютъра. А и също за нелицензирания софтуер - може той да е скапал всичко. Лесно е да с плюе, без да сте доказали какво не е наред. Според мен, по-добрия вариант е да закупите нова машина. Или нищо не ви пречи да заведете дело. Не че имате някакви шансове, но не пречи да си изгубите времето.
цитирай
19. анонимен - Do 18
14.02.2009 11:38
Ti da ne raboti6 tam?
цитирай
20. krankar - не бих купил компютър от Технополис..
19.02.2009 09:19
това е голяма верига от магазини, която продава много видове техника от различен тип, така че, не се очаква от там със сигурност да ви насочат правилно към необходимата конфигурация. От друга страна, качеството на техниката там не е от най-доброто. Част от марките са собственост на Технополист и за произведени в Китай, не че повечето компоненти в другите магазини за компютри не са от Китай, напротив, но големите търговски вериги притискат производителите за ниски цени, и от там идва проблема с ниското качество. Аз лично си купувам такава техника от специализирани фирми, там са професионалисти, консултират ме за необходимата конфигураци,. вярно, че може да е малко по-скъпо, но пък нямам проблеми. Сега за рекламациите и разправиите с Технополис - имайте предвид, че това са големи вериги с много опит и познания в законодателството по отношение на търговията и функциите на Комисията за защита на потребителите, така че е много трудно да се разправяте с тях. Винаги ще намерят причина за решение на казусите в тяхна полза. Съветвам ви , въпреки всичко да не се отказвате, ако успеете да получите документ от сервиза, че машината трябва да се замени, тогава не бързайте да я заменяте, предложете на Технополис да заведете дело за пропуснати ползи, например, ако успеете да докажете разбира се, че вследствие на безкрайните ремонти и престои в сервиза, сте претърпели загуби. И поискайте машина с по-висока стойност, в края на краищата Технополис ви е създал проблем, ако всички потърпевши го направим, може би качеството на техниката и обслужването ще се подобрят..
цитирай
21. анонимен - мане мане
20.02.2009 22:11
не искам да правя реклама, затова няма да споменаван никой, а ще оставя избора на вас. има много фирми и магазини занимаващи се предимно с компютърна техника.при тях може да е по-скъпо, но знаят какво правят. и мн фирми предлагат сам да си изберете компонентите за компютъра. така може да прецените за кои части предпочитате производителност и за кои предпочитате качество. за мен лично не трябва да се прави компромис с нито една. с предния ми десктопен издържах 4 години без даже да преинсталирам линдолса. после само ми изгоря видеото (през 4-тата година), но новото ми струваше едва 100 лв :)
цитирай
22. open - Благодаря на всички за мненията...
22.02.2009 14:29
Благодаря на всички за мненията!
Първо, да поясня тук - по въпроса за касовата бележка, ако тя е била закачена с телбод за гаранционната карта, аз не виждам причина И.В. да в откача... значи, или бележката не е била закачена, или някой от сервиза я е откачил. Иначе не виждам как може да се изгуби.
Човека каза, че при първото носене в сервиза освен гаранционната карта е носил и касовата бележка.
Освен това, при следващите носения те не са му я изисквали.
Тук някой зададе въпрос как без касова бележка можел да докаже,че той е закупил компютъра...
Не знам как стоят нещата с гаранцията и с купувача, но ... не е ли логично щом гаранцията е на негово име, той да е купил и машината?

Сега на кратко какво се случи от тогава.
От сервиза заявиха, че от София им било забранено да издават такъв документ и да се обадят в офиса им там.
И.В. се обади, и след няколко минутен разговор в които обясни за какво става въпрос и след като го разпитаха дали няма тонколони и друга техника около компютъра, която може да причинявала забиванията (а той има тонколони, но взети доста след като компютъра му започна да проявява дефектите) ... накрая му заявиха, че за да издадат такъв документ, трябва първо да го тестват (отново) и го накараха да го застрахова (за тяхна сметка) и да им го изпрати в София.
След няколко седмици компютъра му бе върнат, като бе посочено, че му е сменено захранването (за пореден път) ... след 4 дни компютъра отново започна да забива... и отново е изпратен в София.
Не знам как ще завърши тази история, но явно целта е на И.В. да му писне и да си купи нов компютър.
цитирай
23. анонимен - oburni se kum..........
23.02.2009 12:34
az ako sum na tvoe mqsto 6te gi gonq dokrai i 6te se uburna kum ,,zakrila na potrebitelq,,te sa dlujni da napravqt ne6to po vuprosa i taq saga da priklu4i,no v koq polza......tva si e boja rabota.USPEH
цитирай
24. анонимен - Smeni kabela za danni na HDD
24.02.2009 12:16
Не зная дали това което предлагам да направиш ще реши проблема, но имах подобен случай преди време. Купих нов комютър с идеята да бъде с RAID масив и разбира се го взех с два еднакви диска. Единият непрекъснато даваше проблеми и оттам всичко се сриваше. Развалих масива защото фирмата производител на дисковете даваше информация че за RAID са подходящи други модели и закачих моите като отделни устройства. Този който създаваше проблеми продължи да ги създава (S.M.A.R.T. информацията показваше вече че е за смяна). След като ми го смениха с друг (същия модел, но друга серия и фърмуер), новият тръгна по пътя на стария, забивания и рестарт на Win (суап файла му беше върху този диск). В крайна сметка след като смених кабела за данни (SATA) с такъв с ключалка нещата се оправиха и оттогава нямам проблеми. (Моето обяснение е че тесните SATA кабели са неустойчиви на вибрации и натиск, все пак са разчетени само за 50 включвания и изключвания за разлика от eSATA, т.е. решението на проблема би могло да струва по-малко от 5 лв. и си струва да се опита)
цитирай
25. gillmour - Яко
26.02.2009 23:40
Още веднъж се порадвах на глупостта ни!
Аз мога само да кажа, че мой приятел имаше проблем с едно DVD и като му писна да се разправя с тях отиде и най-демонстратовно го хвърли на входната врата и си тръгна!
цитирай
26. анонимен - Ами когато исках да си купя моя лап ...
16.03.2009 18:13
Ами когато исках да си купя моя лап топ, около 20 човека упорито ме разубеждаваха това да стане точно от техно*. Правят те на луд от оставащото време от гаранцията и като изтече ти казват, че вече не е техен проблем. Късмет.
цитирай
27. анонимен - Те хората от Технополис не са вин...
09.05.2009 14:43
Те хората от Технополис не са виновни, виновни са тези които закупуват компютри от там. В смесен магазин какво очаквате да има?
Ако си купите перони от аптека какво може да очаквате?
:)
Има си магазини специализирани с продажба и ремонт на комп. техника.
В Технополис в Ритони в Метро и т.н. има евтинки компютърчета но ..... само евтини и до там.
Не е луд този който яде баничката, луд е този който му я е дал!!
цитирай
28. vmitkov - В Технополис
03.06.2009 06:54
и Техномаркет можете да си купите и маркови компютри, както и друга маркова техника, но вие търсите минимални цени.

А както е казано: "С трици маймуни не се ловят!", тоест за малко пари - малко качество. В резултат на което се получава, че са ви хванали за маймуни тъкмо с триците.

Аз си купувам техниката предимно от Технополис, но я купувам само маркова и до сега нямам никакви проблеми. Телевизорът ми е BEKO, скенерът ми е UMAX, климатикът ми е Haier (най-добрият сред китайските). Един приятел, който се занимава с ремонт на телевизори, ми каза, че BEKO идват при него най-рядко и за дребни повреди, плюс това само в Технополис тези телевизори се продаваха с 3-годишна гаранция, от които вече минаха 2 без каквито и да са проблеми.

Единственото нещо, което се издъни беше микровълновата печка SANG, но първо тя не е маркова, и второ, след като се срещнах с един познат майстор, той ме открехна защо 2 пъти за 1 година моята печка дефектира по един и същи начин. Аз взех съответните мерки и вече повече от година нямам проблеми с нея.

Преди половин година купих на един друг приятел лаптоп HP от Технополис и до сега той не се е обаждал да е имал някакъв проблем с него. Просто в Технополис даваха най-ниската цена за този модел.

Сегашният ми компютър, макар и втора ръка, е DELL, на 10 години е и няма да забие, няма да му прекъсне кабел, да му изветреят електролитни кондензатори, да му се износи вентилатор или нещо друго.

Принтерът ми и той е втора ръка, също е на 10 години, но е HP LJ 4000, от професионален клас е и не знае какво е това да захапе по няколко листа или да сдъвче лист вътре. Да не говорим колко проверки и тестове прави преди да започне работа.

А компютъра и принтера съм купил от малко известни фирми.

Познавам доста хора, които когато не са се вслушали в моите препоръки, винаги са имали после проблеми с компютърната си техника, независимо дали са я купували от Технополис или от други фирми.

Тъй че основната ви грешка е, че НЕ ЗНАЕТЕ какво да купите, а не че сте го купили от Технополис.

Да не говорим, че тъкмо в Технополис продават по-качествената техника в сравнение с Техномаркета.

Тъй че, вместо да се оплаквате от Технополис или от когото и да е другиго, мислете какво да си купите и направете най-подробно проучване преди да похарчите парите си. Защото никой не връща пари в сегашна България!!!

И накрая малко препоръки към бъдещите купувачи на компютри:

Ако комютърът ви не е произведен от DELL, HP или IBM (но не Fujitsu-Siemens и в никакъв случай SONY), то поне гледайте дъното ви да е на Gigabyte или Asus и да е с чипсет на INTEL, хард дискът да е на Seagate, процесорът да е на INTEL, паметта да е на Kingston, видеокартата да е също на INTEL или на ATI (по последни данни 40% от забиванията на компютри в световен мащаб се дължат на некадърно написаните драйвери на NVIDIA, а не че самите видеокарти на NVIDIA са калпави!!!), и най-много пари да дадете за захранващия блок - от 100 долара нагоре - който задължително да има PFC (Power Factor Correction, тоест регулиране на косинус фи) и да е с кондензатори Solid State, тоест с неизсъхващ електролит. Ако захранването е по-евтино от 100 долара и пише, че има PFC да знаете, че всъщност НЯМА PFC, а има само един дросел в повече, който само имитира PFC.

Хайде със здраве и умната!
цитирай
29. анонимен - Поредни проблеми с Технополис
10.01.2010 20:18
Аз лично вече на никого не препоръчвам този магазин поради следните причини:
Търсих си ютия, която да работи и в САЩ, и в БГ, бях на щанда за ютии и трябваше СПЕЦИАЛНО да търся служител и да питам за някой, който да ме обслужи. Извикаха момичето, продаващо ютии, което ми показа кои ютии са туристически, НЕ ЗНАЕШЕ какъв точно е тока/W, на който трябва да работят в САЩ, нито желаеше да демонстрира работата на Филипс ютията, защото ако махнела хартийката-кой ще я купи?! Чудя се как един продавач не знае нищо за стоката си! Докато разглеждах избраната от мен ютия мадамата, заедно с около 4-5 колежки обсъждаше как вечерта ще ходи на фризьор, на козметик за кола маска и скубане на вежди, маникюр и педикюр! Незнам на работа ли беше, или на кафе с колежки, къде е подхода за продажба към клиент-все пак тя наистина ме загуби и не осъществи продажба спрямо мен, може би мислеше, че нямам пари и само си разглеждам...
Днес пък ходихме за климатик-на входа спряха приятеля ми с думите "Само чантата..". Приятелят ми подаде чантата си, но охраната само посочи кабинките за заключване на багаж. Тръгнахме си и съвсем любезно попитах за какво е охрана, за какво са им камерите вътре и за какво са им датчиците, които пищят ако изнесеш открадната стока-при което той се развика по мен с думите "не ми викай, ма, ходи си кат' не ти харесва" и с удоволсвтие си тръгнахме! Как си изкарват заплатите тези хора-без продажба на стока и без процент от печалба?
А за изгубена и открадната вещ не носят отговорност- ако лаптопа му изчезне - няма да получи нов с цялата база данни с клиенти, продажби и договори!
П.С. Само за статистиката-охраната бе в Люлинския Технополис, 10.01.2010г, сутринта, със златна обица на ухото.

Един добър потребител и ценител на техника, но ВЕЧЕ не и от Технополис!
цитирай
30. vmitkov - До 29 анонимен,
11.01.2010 10:34
Защо си мислиш, че може изобщо да има ютия, която да работи и в Европа, и в САЩ? Ако мислиш така, това показва колко си невеж. Защо?

Защото в САЩ напрежението в електрическата мрежа за битови потребители е 127 V, а в Европа то е 220 V.

Това, че разни маломощни електронни устройства имат импулсно захранване, което работи от 90 до 265 волта, не означава, че който и да е световен производител ще започне да прави ютии с мощно (от порядъка на 1 киловат колкото консумира една ютия) импулсно захранване. Това е така, първо, защото една ютия вместо да струва 20-50 лева ще струва над 500 лева и, второ, тя ще стане много тежка и неудобна за ползване. И това само защото невеж като тебе иска да има ютия, която да работи и на 127, и на 220 V. И за твоето невежество не са виновни продавачите в Технополис.

Освен това никой кадърен специалист (поне от моя сорт) няма да отиде да работи в такъв магазин за малко пари, в който да стои по цял ден на крак, за да отговаря на тъпи въпроси на лаици като тебе.
цитирай
31. анонимен - KInQzkAipZrCXnLHwrW
24.05.2011 18:07
T5fK9o , [url=http://skddmmtjeodk.com/]skddmmtjeodk[/url], [link=http://rnqnzbkimdlz.com/]rnqnzbkimdlz[/link], http://zhojdvjnfgoj.com/
цитирай
32. анонимен - cEJUGnZlRWsBwAfSR
24.05.2011 18:23
pTHJIb , [url=http://kkknvtztzyga.com/]kkknvtztzyga[/url], [link=http://ergbuicgjqwl.com/]ergbuicgjqwl[/link], http://blezlzqlalag.com/
цитирай
33. анонимен - IsvaGNNlDVHQgutHbNd
24.05.2011 18:25
exYmlD , [url=http://znxylyamxefl.com/]znxylyamxefl[/url], [link=http://agtxhbughodt.com/]agtxhbughodt[/link], http://ncwdcrtbqser.com/
цитирай
34. анонимен - MqevdQAcFaH
24.05.2011 18:49
mfbbXe , [url=http://wwoaovvvfxfy.com/]wwoaovvvfxfy[/url], [link=http://rzgoljcttdrz.com/]rzgoljcttdrz[/link], http://wqjatpxweavw.com/
цитирай
35. анонимен - PVHcbkXNNBsRMB
27.05.2011 18:12
x11KZ6 <a href="http://mbnnyrsgrumh.com/">mbnnyrsgrumh</a>
цитирай
36. анонимен - AlHPvIFlaMzvO
27.05.2011 20:30
a4rDJu <a href="http://zqoputhllffa.com/">zqoputhllffa</a>
цитирай
37. анонимен - poTdvakZQxsN
27.05.2011 20:40
tkNSlZ <a href="http://ohtwdqqryebb.com/">ohtwdqqryebb</a>
цитирай
38. анонимен - GybjAYIuQkdqN
27.05.2011 20:52
RidCKW <a href="http://qougsgngdppp.com/">qougsgngdppp</a>
цитирай
39. анонимен - iUMrIXDQ
27.05.2011 21:01
CSSShv <a href="http://mjdugblurjyw.com/">mjdugblurjyw</a>
цитирай
40. анонимен - nvgjTLtK
31.05.2011 11:52
ea6Odm , [url=http://dfzmwdxcxkou.com/]dfzmwdxcxkou[/url], [link=http://zbvsqndtcxnm.com/]zbvsqndtcxnm[/link], http://twycyxzmsudy.com/
цитирай
41. анонимен - FHgmJUFWkDvz
31.05.2011 13:40
ZwZjfs , [url=http://mvceljcukqmn.com/]mvceljcukqmn[/url], [link=http://bgspgctopzyg.com/]bgspgctopzyg[/link], http://oiorymucnoxe.com/
цитирай
42. анонимен - xRzyKUzkMkObWrQQqEA
31.05.2011 13:42
bJBsYI , [url=http://qvolmpmzhvxn.com/]qvolmpmzhvxn[/url], [link=http://lkftaxbxcjet.com/]lkftaxbxcjet[/link], http://jjpbswwhemxs.com/
цитирай
43. анонимен - tOYgICBmptI
31.05.2011 13:50
Jh1JBP , [url=http://srhtclcilwzd.com/]srhtclcilwzd[/url], [link=http://yawokcqhjiib.com/]yawokcqhjiib[/link], http://nmoqqvzavqjs.com/
цитирай
44. анонимен - SfEhjHgXztThSMewXU
31.05.2011 14:38
mOgkhr , [url=http://fopemwuupqsk.com/]fopemwuupqsk[/url], [link=http://vfkolkjyakdw.com/]vfkolkjyakdw[/link], http://qcaqzhgmukkq.com/
цитирай
45. анонимен - kamagra suppliers
17.01.2012 19:03
He is lucky, who will read this post. It is veeeeery interesting and really helpful. kamagra gold 100 <a href=http://medsildenafil.com/>sildenafil citrate</a> kamagra gels
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: open
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3102181
Постинги: 27
Коментари: 532
Гласове: 117
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031