Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.05.2009 16:04 - Перфектната реклама
Автор: open Категория: Други   
Прочетен: 3103 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.05.2009 16:11


Няма да говоря за рекламата като експерт, защото не съм такъв. Ще говоря от името на обикновен потребител и потенциален клиент... какъвто съм.

Сигурно мнозина биха се зачудили какво провокира написването на тази статия точно сега, в момент на световна финансова и икономическа криза. Всъщност няма конкретна причина. Просто наскоро отново гледах любимата си реклама и ми се прииска да напиша нещо за нея. Защото едва ли има друга реклама, която мога да анализирам така и над която мога да разсъждавам дни наред.
Едва ли са много рекламите, които да те накарат не само да не смениш канала, но и да забравиш какво чакаш да гледаш. Едва ли има много реклами, които да искаш да гледаш отново и отново.
Едва ли има друга толкова интелигентно замислена реклама с дълбок смисъл, която по-такъв начин да ти въздейства и да те надъхва да продължаваш да живееш... която да ти дава смисъл и мотивация да го правиш ... и най-важното - вяра в себе си и в собствените си способности. Едва ли има друга реклама, която по такъв категоричен начин да не рекламира продукта, а просто да носи смисъл и послание. И едва ли има много такива брандове, които да не се нуждаят от реклама и които да могат да си позволят да създадат нещо повече.
Това е Human на Джони Уокър.
Рекламния спот е създаден в Англия от Джон Хегарти, MJZ и The Mill.
Идеята е инспирирана от научно-фантастичните разкази на Айзък Азимов и ни представя един поглен за смисъла на живота и желанието за безсмъртие, което търси всеки от нас.
Човек винаги е желал безсмъртието и се е стремял към него в нещата които прави. Разбрал, че безсмъртието е единственото нещо, което няма как да бъде постигнато физически, човек търси утеха и смисъл в своя живот в своите деца - потомството, което оставя след себе си, и което ще носи частица от него към бъдещето.
Човек търси безмъстието и в нещата, които създава. Едно от тези неща е мечтата да създаде андройд - машина по свой образ и подобие. В този смисъл човек обича да си играе и на Бог. Не съм религиозен, така, че няма да задълбавам в тази тематика, а просто ще изкажа нещата както аз ги разбирам. Нека религиозните хора не се сърдят - колкото религии, толкова и гледни точки.
Бог трябва да обича децата си. Само Бог може да наказва децата си. Бог закриля децата си. Но бог не може да ги предпазва от самите тях. Бог понякога им се ядосва, а понякога ги поощтрява. Понякога Бог има по-сериозни планове за тях.
Но Бог никога не се намесва в делата им... поне не пряко. Само стои и ги наблюдава - като един денонощен Биг Брадър.
Човек трябва да обича това, което прави и което създава. Дори в един момент то да се превърне в негова конкуренция. Дори да поиска своята свобода и независимост. Дори да бъде по-силно, по-умно и по-съвършенно от него. Само така човек може да постигне съвършенството, към което се стреми.
Въпроса за изкуствения интелект, сблъсъка между човека и машината и преследването на безмъртието е разискван и разглеждан многократно от различни автори и философи. Каква обаче точно е основната идея на рекламата Human.
Тя е съвсем проста - да ни накара да повярваме в себе си и в собствените си способности. Да преоткрием човешкото в себе си и това, което ни прави живи... това, което ни отличава от машините. Да се радваме на живота и шанса, които ни дава той.
Да преследваме мечтите си и да вярваме в тях.
Живота е кратък и точно в това се крие мотивацията да го изживеем по най-добрия и пълноценен начин, да оставим следа след себе си.
Да разберем, че безсмъртието се крие в това какво ще дадеш на света и как и колко ще те помнят хората. Без значение, дали ще направиш нещо добро за един или за милиони хора. Смисъла е в това да даваш ... да даваш най-доброто от себе си. Да правиш това, което обичаш и умееш най-добре... но не само за себе си, а за всички около теб... за да откриеш безмъртието - в техните сърца.
Аз не съм голям фен на алохола и тази реклама едва ли ще ме накара да започна да пия... но не това е нейната цел. Джони Уокър няма нужда от реклама.
Въпреки това, аз уважавам човека Джони Уокър, който е създал нещо хубаво, което се цени векове след смъртта му. Ценя и труда на хората, създали тази чудесна реклама... и дори да не беше тя, аз така или иначе, ако трябваше да избирам скъпо уиски за някакъв празник - пак бих се спрял на ходещия човек ... защото всеки знае кое е най-доброто уиски в света. Дали тази реклама ще ме накара да си купя Джони Уокър? НЕ. Просто ще затвърди избора ми, ако ми се наложи да купувам марков алкохол. Но тази реклама ще ме накара да направя нещо повече. Да ужавам марката Джони Уокър и човека, който я е зъздал... но което е най-важното - да вярвам в себе си и в собствените си възможности. И което е още по-важното - да ПРОДЪЛЖАВАМ ДА ВЪРВЯ!






Гласувай:
0
0



Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: open
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1825907
Постинги: 25
Коментари: 532
Гласове: 115
Архив
Календар
«  Декември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Блогрол